Simon Norrsveden revisited

Man lär sig något nytt varje dag. Igår blev jag en insikt rikare i form av Simon Norrsvedens genombrott hos den svenska pop-publiken. Som jag skrev i recensionen tycker jag att skivan ”Ok baby, det är dags att vi ska vinna allt” är både bra och spännande inför framtiden, men att han redan hade så många fans kom som en total överraskning. Inte nog med att recensionen lästs av knappt dubbelt fler än normalt, inkorgen fylldes sakta men säkert av (mestadels positiv) kritik och de sedvanliga ”Du är värdelös som inte ger högre betyg”-kommentarerna. Jag vet inte hur Universal/Sonet marknadsfört honom nere i söder, men här i Umeå-trakten hade jag inte hört hans namn förrän ett par veckor sedan. Kul för honom liksom. Och för oss som faktiskt tycker om skivan. Däremot kan jag inte riktigt förstå hybrisen bakom det här betyget. För riktigt så bra är det väl ändå inte?

Kommentera

