Kallprat i bloggform

Det här blir en intensiv dag, minst sagt.

Storstädning av lägenheten är prio ett. Disken var av den vidrigare sorten. Gårdagens paltsmet hade lämnat efter sig ett allt annat än mysygt lager av stärkelse på precis allt. Tallrikar, bestick, dickbänk, skåpluckor, you name it. Men nu när det är avklarat är det bara till att locka fram dammråttorna och döda dem på fläcken.

Besök från Ö-vik, a.k.a. Världsklass, a.k.a. Foppaland a.k.a. Hockeytown. Ett par öl, tv-spelande och samkväm står på programmet.

Klockan sju ska jag infinna mig på Waynes för min intervju med The Crystal Caravan. Frågorna är klara och diktafonen laddad. Det enda orosmolnet på min himmel är hur jag ska lösa situationen om alla sju(!) bandmedlemmar dyker upp. Vem säger vad liksom? Nåja, allt går att lösa med lite fantasi och en stor portion koncentration.

Men just nu är det mat. Äta bör man…ändå dör man.

Kommentera

