Topplista v.16 – ”Piteå”

Veckans Spotify-lista blir en liten hyllning till min gamla hemstad, Piteå. Ni vet, där man äter palt, skottar snö och svarar jakande med hjälp av en inhalerande vissling. Då utbudet av bra musik från Piteå inte är något att skryta med blev det till slut en ganska självklar lista, artistmässigt sett. Låtvalen var desto svårare. Men till slut kom jag fram till följande:

  • Nicolai Dunger – My time is now
  • Bo Kaspers Orkester – Cigarett
  • Popsicle – Dusty Roads
  • Andreas Mattsson – Du och jag (Olle Ljungström-cover)
  • Euskefeurat – Det är hit man kommer när man kommer hem

Några av er kanske tänker: ”Är han galen? Randy måste ju finnas med!” Jag är inte galen, men tyvärr finns inte Randys låtkatalog på Spotify. Därav bortfallet. Jag kompenserar detta med nedanstående klipp.

Kommentera

