Årets skivomslag?

När jag nu sitter och plitar ner en lagom kort recension av Deportees skiva slås jag av skivomslaget. Vansinnigt snyggt! Det är vid sådana tillfällen jag vill hylla vinylskivan förbehållslöst då skivomslagen är en allt som oftast bortglömd konstform. Jag menar, kolla in det här:

deportees-under-the-pavement-the-beachKälla: Cdon.se

Vackert var ordet.

4 svar

  1. Ja, riktigt snyggt omslag faktiskt!

    20 april, 2009 kl. 15:09

    • Ja det ser ut att bli en favorit till årets snyggaste skivomslag. Men du som verkar vara mer inne på Metal-musik borde ju ha kommit i kontakt med ett par beauties när det kommer till skivomslag. Ju hårdare musik desto snyggare omslag tycker jag verkar vara trenden 🙂

      21 april, 2009 kl. 20:27

  2. Metalnallen

    Ja, de finns mycket extremt snygga och estetiska omslag inom både metal o rock, men också extremt fula, men har väl en hel del som jag gillar, jag gillar speciellt när det är någon i bandet som är lagd åt det estetiska hållet och gör bandets omslag m.m. som t.ex. Shawn Crahan i Slipknot som jag tycker är väldigt duktig, sen finns det förstås många mer!

    22 april, 2009 kl. 8:21

  3. Glömde länken 🙂

    22 april, 2009 kl. 8:23

Kommentera

