Robert Svensson + Theresa Andersson = Leonard Cohen…nästan

Robert Svensson, den gamle Kulturkonsument-bekantingen, släppte idag en ny låt till allmänhetens förtjusan. Den heter I was summer och finns att lyssna på via bolagets hemsida: http://www.nomethod.se/iwassummer.mp3

Theresa Andersson släppte idag sin debutskiva (i Sverige) Hummingbird, Go! och för er som ännu inte sett YouTube-klippet av hennes one-woman-show i köket, klicka på play nedan och bli lite lyckligare än vad ni var innan. Läs även gärna Christian Von Essens text om henne på Skivkoll + titta på klippet där också.

Nå, vad säger ni?

Sist men inte minst vill jag bara passa på att rekommendera er att klicka här. Om ni gör det kommer ni att, som genom magi, förflyttas till London (O2-arena närmare bestämt) och befinna er i publiken på en av de bästa liveupptagningarna jag hört på år och dar. Leonard Cohen i egen hög person!

Om ni inte har Spotify så kommer ni inte att förflyttas längre än till en sida som ber er ta ert förnuft till fånga och skaffa Spotify. Och snäll som jag är ger jag er den här länken. 1000 invites per dag och dessa släpps klockan 12, så var där i tid för de verkar gå åt som…ja Spotify-invites på nätet antar jag.

Kommentera

