Rätt tänkt av bokförlagen

Rätt tänkt av bokförlagen. Om min profetia slår in kommer det här att vara musik-verkligheten inom ett år.

– Jag tror till exempel på en sajt som Spotify fast i bokform. Strömmade ljudböcker ska vara billigare än nedladdade, den som vill äga en produkt måste vara beredd att betala, säger hon.

Just ”Strömmade ljudböcker ska vara billigare än nedladdade […]” är en nyckelmening. För så länge jag inte får en kopia i min ägo att spela hur och när jag vill ämnar jag inte betala ett öre per låt jag lyssnar på. Däremot en fast summa i månaden, 100-200kr skulle göra de flesta parter nöjda och glada.

Kommentera

