Svedberg & the Hillside Stranglers

Det har varit ett minst sagt hektiskt dygn. Från att ha legat i dvala tog jag under helgen på mig att, under ett par veckor, vikariera på en gymnasieskola här i närheten. Historia för hela slanten, och tydligen skulle jag köra en föreläsningsserie om första och andra världskriget, samt mellankrigstiden och ryska revolutionen.

I’m telling you…det är en hel del att ordna upp. Dessutom måste jag finputsa kunskaperna om Borggårdskrisen då det också ska föreläsas om.

Men mitt i allt detta arbete (och det är faktiskt riktigt kul) landade idag fyra nya skivor i brevinkastet. Verkar lovande då åtminstone två av dem kändes genuint bra vid första genomlyssningen. Det är faktiskt ovanligare än man kan tro.

Bäst hittills är i alla fall en EP med bandet Svedberg & the Hillside Stranglers. Ser fram emot att sätta tänderna i den på riktigt allvar. Precis lagom mängd Jonathan Richman-pop för min smak.

Utöver detta har jag återupptäckt just hur jäkla bra Ulf Lundells Omaha är.

Kommentera

