SeLest – Född den 4 Juli

Det låter U2, svensk pop och stundtals ganska smörigt. Men resultatet blir likväl riktigt lyckat. Timo Räisänen lämnade Håkan Hellström för att gå vidare mot egna stordåd och nu verkar det som att Simon Ljungman är på väg att brejka på egen hand. Eller på egen hand är kanske att ta i, men tillsammans med sitt sidoprojekt SeLest. Videon till SeLests Född den 4 juli finns nu att tillgå här.

I pressmeddelandet skriver Simon själv:

Jag växte upp med min 3 år äldre bror. Han lärde mig allt om livet; hur man går, hur man slår till bollen med vristen, hur man spelar gitarr och hur man behåller sina vänner.

23-år ung omkom han i en olycka. Sorgen efter honom är oändlig. Jag undrar ofta vad vi hade valt att göra om vi åter fick en stund öga mot öga.

Den här låten är en hyllning till en okrönt punkrock konung född den 4 Juli som är och förblir min storebror.

/Simon Ljungman Maj-2009


Kommentera

