Madness – Liberty of Norton Folgate

En av de recensioner som varit roligast att skiva på sistone är Madness Libery of Norton Folgate. Madness har alltid funnit någonstans i periferin, ett bra band som jag aldrig skulle ranka bland mina femtio favoritband/artister men som vid varje sporadisk lyssning ger mersmak.

Madness är således ett…konstigt band i min värld. Som ni kan läsa i recensionen kom jag i kontakt med dem redan under mellan- eller om det var början av högstadiet, genom en slump. Efter detta har de dykt upp på alla möjliga och omöjliga platser och jag har hört dem på platser där . Därför kändes det skönt att få ett bokslut på ämnet Madness, att sätta sig ned och lyssna igenom en skiva fem gånger och verkligen värder och omvärdera de åsikter som funnits med sedan dag ett.

Det är en bra skiva. Madness är ett bra band.

Recensionen finns även i pdf-format under Texter-menyn.

Kommentera

