Bloggtips och Simon Norrsveden

Det är inte ofta jag länkar till andra bloggar men nu är tiden inne. Jag snubblade över Bloggify-bloggen som jag inte kan göra annat än rekommendera. Belle and Sebastian-listan är oklanderlig och bör åtnjutas snarast. (Den som kan sin High Fidelity (filmen i detta fall) vet att Belle and Sebastian är tvättäkta ”Sad Bastard-music”.)

*****

Och på tal om Belle and Sebastian; nu vet jag varför jag tycker Simon Norrsvedens Stockholmssången påminner om något jag tidigare hört. Den har vissa likheter med Another sunny day. Och det här är verkligen ingen anklagelse om plagiat, utan det handlar om två jäkligt bra låtar där skillnaderna är större än likheterna men där tankarna (i mitt förvirrade inre) förs från den ena till den andra.

Nu när jag lyssnar på Simon Norrsvedens skiva inser jag att jag gjorde rätt som inte totalsågade den direkt utan gav den rekordmånga lyssningar. Rösten är riktigt skön…till slut. Recensionen jag skrev blev tydligen också bra då Universal Musics A&R skickade ett berömmande mail

Jag jobbar som A&R för Simon här på Universal Music.

Vill bara säga att det var kul att läsa en så klockren recension och analys.

Detta trots att jag ”bara” gav den en trea. Ett betyg så gott som något.

Kommentera

