Markus Krunegård om framtiden

Fin intervju med Markus Krunegård, i artikeln kallad ”Sveriges enda indie-vampyr”, där han förklarar tanken bakom det kommande dubbla skivsläppet.

– Jag vill inte ge ut en utstuderad ”Markusevangeliet 2”. Att släppa två olika skivor under samma namn samtidigt är jävligt ovanligt. Det har aldrig gjorts i Sverige, och ja, någon annan hade ju redan kommit på tomatsoppan, säger han och ler.

Nej, det har aldrig gjorts i Sverige. Jag kan bara komma på två ”dubbelsläpp” i musikvärlden, och de båda är av väldigt varierande kvalitet. Guns n Roses släppte Use your Illusion I & II samtidigt, vilka i mina ögon är kanonskivor båda två. Det andra exemplet är Bruce Springsteens fadäs med Human Touch och Lucky Town. Två stora smutsfläckar i ett annars tämligen fläckfritt protokoll. Jag hoppas verkligen att Krunegård ror det här i hamn och hamnar i Guns n Roses-kolumnen.Nytänkande får mina lyckönskningar, alltid!

Däremot avslutas intervjun med ett tråkigt meddelande

Det är dock ingen ny skiva på gång för Laaksos del, bedyrar Markus Krunegård, innan han hoppar in i ännu en taxi.

*****

Jag vill även passa på att rekommendera Frisims sammanställning av blogosfärens (vilket jävla ord!) Spotify-listor. Helt plötsligt dyker det upp en låt, eller ännu bättre en hel lista, som man faller pladask för. Kort sagt, klicka, pröva och lyssna.

Kommentera

