Be-bop-a-lula hela jävla dan!

Vilken titel!

Vilken oerhörd titel på en samlingsskiva!

Be-bop-a-lula hela jävla dan!

Thåström

Thåström är bland det största vi har i Svedala så det är väl inte mer än rätt att han får en liten box. Det kommer dock att bli en av de spretigaste skivorna på många, många år. Från den självbetitlade solodebuten och Xplodera mig 2000 där resterna av Imperiet fortfarande kändes närvarande, via den blytunga goth-rocken med Det är ni som e dom konstiga, det är jag som är normal och Mannen som blev en gris till dagens lågmälda akustiska dyster-pop i form av Skebokvarnsv. 209 och Kärlek är för dom.

Men när jag tittar på låtlistan inser jag att han bara blivit bättre med åren. En av få artister (och nu räknar jag inte tidigare projekt) som inte faller under devisen ”det var minsann bättre förr”.

Thåström, som sägs vara högst inblandad i sammanställningen, har gått mot strömmen då skivans låtordning inte är strukturerad efter kronologins principer. Det blandas friskt mellan nytt och gammalt och jag ställer mig frågan varför inte fler gör så?

Skivan, och den utökade DVD-utgåvan, släpps 25 november.

4 svar

  1. Jag håller med, jag gick och mumlade titeln hela dagen i går! Ska försöka få tag på konsertbiljetter på måndag…

    23 oktober, 2009 kl. 13:24

  2. Jo den fastnar rätt rejält. Jag landar dock alltid mitt i Eldkvarns ”Be-bop-a-lula-land” efter ett tag och nynnar vidare på den. Också väldigt catchy.

    Lycka till med biljetterna!

    24 oktober, 2009 kl. 0:02

  3. Jag kan tala om att det är inte bara namnet som är bra. Jag sitter här nyss hemkommen från skivsigneringen och lyssnar på min fina, nya signerade skiva 🙂

    27 november, 2009 kl. 18:50

    • Jag sitter och lyssnar i detta nu och det är så oerhört bra. Kul att han i häftet förklarar varför låtarna ligger honom så varmt om hjärtat. Nu är det bara hoppas på en sjuhelvetes omfattande turné.

      27 november, 2009 kl. 19:53

Kommentera

