Musikrecensioner: Kent, Amanda Jenssen m.fl.

Om ni vill veta vad jag åstadkommit i textväg under de senaste dagarna/veckorna råder jag er att köpa nya numret av Groove eller ladda ned pdf-versionen via hemsidan.

Sen har ni även Musiklandet, som jag visserligen försummat den senaste tiden (shame on me), där det finns några hyggligt nya skivor för den intresserade. Klicka HÄR eller HÄR för att hamna rätt.

Utöver dessa bekanta adresser skriver jag nu även för Vertex, Umeå universitets studenttidning. Där finns färska recensioner av Kents smått fantastiska Röd och Amanda Jenssens fina Happyland. En lite små-lustig detalj angående Kent-recensionen är att rubriken ”Nytt, fräscht och spännande” ackompanjeras av en pressbild från 90-talet. Jag tycker, i min numera överanalyserande sinnesstämning, att det passar fantastiskt bra med tanke på det nya kontra det gamla Kent.

En inte lika lustig detalj är den smått usla Brett Anderson-recensionen jag skickade iväg under en av de mer pressade stunderna i mitt liv. Jag märkte det inte förrän alldeles nyligen, men vad som står i texten till allmän beskådan är ett utkast som inte var vare sig genomarbetat eller redigerat. Jag skickade helt enkelt fel version. För er som roar er med att hitta tempusfel, felaktiga låttitlar och bloggspråk kan gotta er åt eländet HÄR. Dock framgick budskapet: Skivan är fullständigt värdelös.

Amanda Jenssen - Happyland

Lyssna på Amanda Jenssens finaste stund som artist, alla kategorier. Spåret Sing me to sleep är två minuter och sexton sekunders njutning. Tänk om hon kunde göra en Anna Ternheim och släppa ”naked versions”. En nåd att stilla bedja om.

Sing me to sleep

Lyssna på Happyland via Spotify

Köp via iTunes

Köp via CDON

Köp via Ginza

Kommentera

