Dansband eller gammal hederlig Springsteen

Jag kan inte bestämma mig. Är det här bland det bästa eller det värsta jag hört? Dansbandskompet är tydligt, vilket får min inledande frågeställning att luta åt det negativa hållet, men samtidigt; kan det svänga mer än så här? Har Clarence varit bättre? Har Bruce låtit bättre (svar: ja, men först på senare tid)? Har en orkester någonsin varit så här samspelt? Har en världsartist kommit undan med något liknande i modern tid?

Det är tur att Max Weinberg finns där i bakgrunden och styr upp det hela. Han och Bruce är det enda som skiljer detta från att vara Lasse Stefanz extranummer.

Okej. Det är bland det bästa jag hört. Döm själva. Låten är hämtad från Bruce Springsteens & The E-Street Band’s spelning i Los Angeles, 5:e juli 1978.

Okej. Det är bland det bästa jag hört. Det finns inte längre någon tvekan…

Ett svar

  1. Sven

    Jag tänker faktiskt mer på Boppers! och det är ju inte lika farligt… 🙂 Bara nästan.

    20 december, 2009 kl. 12:50

Kommentera

