Musik för öga och öra

Oj vilken pretentiös titel jag satte på detta inlägg ser jag nu.Förhoppningsvis får den bäring allteftersom tangenterna trycks ned.

Det var ett tag sedan. Minst sagt. Men när ni tänker ”vad kan han ha gjort som är så jä**a viktigt att han inte hinner uppdatera en blogg som endast de närmast sörjande (samt de som googlar ”+Name the pet” + trosor, vilket fascinerande nog är en av de vanligaste sökvägarna till den här bloggen) läser?

Men här har ni ett urval av vad som skett under den senaste månaden. Se om ni kan klå det:

  • Gift mig med Hanna
  • Förberett mig på pappa-rollen som är beräknad att träffa mig rakt i solarplexus 26 juli.
  • Flyttat in med Hanna i en fet fyra, vilket är en oerhörd skillnad mot den sketna ettan vi hade tidigare.
  • Blivit inneboende med Sara och Alfons (drygt ett år, Alfons alltså. Sara är 23 och ett halvt).
  • Totalbevakat Umeå Open för Norran. Ett lika roligt som energidränerande jobb.

Dessutom har jag påbörjat den definitiva listan över världshistoriens 200 bästa låtar. Det är omöjligt; det säger sig självt, men ”att försöka är första steget mot att misslyckas” -Homer Simpson.

. . . . .

På tal om pingis: Det finns få saker som är roligare än att fota konserter. Nedan ser ni ett urval från Umeå Open-helgen.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Till nästa gång. Tuu-de-loo!

Lämna en kommentar