Entreprenörsskap och lönnmord

I det för dagen vårstrålande Umeå går livet på en efterlängtad tomgång. En timmes träning som följdes av nya numret av Sonic väntandes på hallgolvet är precis lagom dos aktiviteter. Finalen av På Spåret hägrar som en kall öl under en ökenvandring. Eller nåt mindre dramatiskt.

* * *

Börjar så smått få grepp om Winhill/Losehills ”Swing of Sorrow”. Nitton låtar kräver sitt beskärda antal lyssningar. Att komprimera ner de många intrycken till 600 tecken blir…utmanande.

* * *

Fastnade i Assassins Creed – Brotherhood igår. Att rädda världen från allehanda patrask är ett jobb jag vanligtvis tar på stort allvar. Men nu har jag fastnat i någon sims-liknande fas där jag (en lönnmördare från 1500-talets Rom, med en vapenarsenal som skulle få USA:s underrättelsetjänst att rekommendera atomkrig) kommer på mig själv med att starta banker, renovera skrädderier och investera vinster till att anlita en arkitekt för att renovera en bordell. Min blodtörst har sakta men säkert ersatts med en potentiell kandidatur till årets entreprenör. Snart kommer jag nog på mig själv med att motivera mitt nästa lönnmord med: ”det stärker mitt varumärke”. Det känns inte okej, inte okej alls.

Detta bildspel kräver JavaScript.

3 svar

  1. Elise

    Heter den inte Swing of sorrow? Vilket som, ska bli kul att läsa!!

    17 februari, 2012 kl. 21:54

  2. Elise

    Är det där omslagey förresten?? Ser det ut sådär??

    17 februari, 2012 kl. 21:55

  3. Omslaget ser ut så där, stort och fint med snygg booklet. Däremot, precis som du säger, smög det sig in ett s för mycket.

    18 februari, 2012 kl. 11:48

Lämna en kommentar