2012 års bästa skivor (so far)

Ja, som rubriken så tydligt visar är det fråga om att i ett tidigt skede utse frontrunners till årets bästa album. Det här är i mångt och mycket ren och skär idioti då det, logiskt och statistiskt, kommer att ske en hel del. Men senast jag kollade så var det här min blogg så, here goes.

1. Thåström – Beväpna dig med vingar (Spotify)

För att citera Grynet så är det ”Sjukt bra”. Mer skrot, skrammel och oljud åt folket!

2. First Aid Kit – The Lions Roar (Spotify)

”Emmylou” lär i alla fall hamna i topp när årets låtar sammanfattas.

3.Leonard Cohen – Old Ideas (Spotify)

Om jag är en femtedel så cool som mister Cohen när jag är 77 år ung kommer jag att skatta mig lycklig.

4. Winhill/Losehill – Swing of Sorrow (Recension)

Man blir ju lite extra stolt över att vara Ume-bo.

5. Pearl Fiction – Painted Wolf (Spotify)

Aldrig har så få (jag) haft så många (nåja) att tacka för för så mycket (det är i alla fall en jäkligt härlig skiva). Åttiotalet rules, på sitt säregna sätt!

Fem-i-topp á la nu, liksom.

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

2 svar

  1. Nån måste vara först ut!

    23 februari, 2012 kl. 15:22

  2. Någon måste vara först ut!

    23 februari, 2012 kl. 15:23

Lämna en kommentar